søndag 30. august 2009

Busdagsgaver og loppislørdag

Nå er det over 10 dager siden forrige blogginnlegg og jeg må si at jeg skammer meg litt. Siden sist har jeg nemlig feira 25 årsdag med familien, og de to store brødrene mine hadde plukket opp at jeg ønsket meg nytt kamera, og bortskjemt som jeg er, så lå det i ett i en av alle gavene jeg fikk :) *hurra og hæla i taket!* Jeg har jo tatt litt bilder, men noe blogging har det ikke blitt.

Det første jeg tok bilde av etter at jeg kom hjem fra bursdagsfesten er klokka jeg arva etter mormor og morfar. Har prøvd å ta noen bilder av den før, men de bildene har vist stor urett mot klokka. Mer her får dere se den i sin skjønneste prakt! Den står på en bildelist i stua over sofaen og lyser opp.


Enda en klokke. Bursdagsgaven fra mamma og pappa som jeg egentlig har sikla på siden jul, men aldri kjøpt, av en eller annen ukjent grunn. Det er Pilgrim for de som måtte lure :) Jeg ønska meg en litt større og mer feminin klokke enn jeg allerede har, og det at blingen er på innsiden av glasset er jo perfekt, har forstått at blingbling ofte har en tendens til å falle av.

Og husnissen slo også til, og hadde lagt igjen en Mummikopp med Haffifnattene (den oransje) :D Så sånn ser kjøkkenskapet mitt ut akkurat nå. Fint og fargerikt :)


(Fikk Kent-boksen og, (anbefaler alle som snart har bursdag til å skaffe seg blogg), men den skal få sitt eget innlegg en vakker dag, for den er så nydelig!)

I går var det loppislørdag. Etter en deilig frokost hos storebror, tok jeg med meg samboern hans og dro avgårde. Og på der opplevde jeg noe kjempespennende! Det var et stort loppemarked med auksjon. Jeg er ikke sååå interessert i antikke ting, og er ikke av typen som byr 800 kr for noen krystallglass. Så da jeg oppdaga at prisene føyk i været holdt jeg meg borte fra auksjonsområdet. Men selvfølgelig er det morsomt å høre åssen folk byr i vei, så jeg hadde et øre med. Og da han som holdt auksjonen annonserte for at neste item var 3 vaser fra kunstneren Benny Motzfeldt, så ble jeg med ett litt mer interessert (BM og fuglene hennes var grunnen til at jeg begynte å gå på loppemarked). Utropsprisen var 100 kr, men ingen ga bud. Så da gikk jeg like så godt bort og rakte en finger i været, og jeg hadde budd 100 kr på auksjon! Jeg regna med at jeg bare var den som sparka i gang "spillet", men sannelig sa ikke mannen Her er det ei jente med sans for god kvalitet. Er det ingen fler som vil by? Hører jeg noe høyere? 100 kr 1. gang, 100 kr 2. gang, 100 kr 3. gang. SOLGT! Fy søder, jeg trodde jeg skulle gå i bakken der og da. Jeg var med på min første auksjon, jeg vant og sannelig ble jeg ikke eier av tre Benny Motzfeldt-vaser til 100 kr!


Akkurat nå står de på skatollet jeg arvet etter morfar, og der står de egentlig nokså fint. Bortsett fra at de ikke får noe naturlig sol på seg, som de egentlig fortjener for å vise sitt rette jeg. Der de står blir de nokså mørke og massive (heldigvis kler gangen min det), men det finnes ikke noe annet sted i denne lille leiligheten for tiden.


Se så nydelig de er når lyset skinner gjennom dem... Synes nesten litt synd på de som holdt loppemarkedet som lot meg få de for 100 kr. De er jo vært 20-30 ganger så mye!
Ellers flyr dagene avgårde. Det har vært litt tungt å starte opp med jobb igjen nå i høst. 2 planleggingsdager for en haug halvårsplaner, ukeplaner, lekseplaner, brev, lus, ny møblering i klasserommet, smart board og... alt... er sannelig ikke nok, og jeg har følt at jeg alltid henger et steg etter, og det er slitsomt å jobbe når man alltid jobber for å ta igjen noe. Men på fredag hang jeg på jobb til halv fem (elevene går hjem tolv, de andre klokka to), og det ble en del ornings :)
Og når det gjelder strikkinga mi, så går det fremover heldigvis. Ca 2 uker til termin nå, og jeg føler at det er på tide å få sendt avgårde noe babytøy, så kanskje dagen i dag blir brukt til noen UFO (uferdige objekter). Og kanskje det kommer enda et blogginnlegg i løpet av dagen for å bøte på den dårlige samvittigheten... ;)

3 kommentarer:

Støvkorn sa...

Det høres ut som om du har det alldeles strålende vennen :)

Jeg følger med og leser :)

Klem Carina

Marthe sa...

:D:D:D nyyyydelige vaser! Sånne harmamma og pappa også et sted. De fikk utrolig mye sånt i bryllupsgave, ting som nå har blitt veldig moderne igjen.

Og klokka var fantastisk, jeg kunne gått over lik for en sånn altså, mih! Og den siste Mummi-koppen vi kjøpte var også hattifnattene :)

Vi beveger oss i samme sirkler, sånn smaksmessig, tydeligvis ;)

Anonym sa...

Samler på mummikopper i skapet jeg og, og har stort sett alle de du har, bortsett fra Hattifnattene som jeg bestilte, men som var utsolgt, så jeg fikk ta den med Sniff istedet. Fin den og da men jeg SKAL ha Hattifnattene en gang! :)