tirsdag 18. august 2009

Snurra min jord igen



Sommerferien er over. Da var man i gang igjen. Skoleåret 09-10. Jeg kan ikke lenger lene meg på tittelen "nyutdanna", og det skremmer meg litt. (Ikke fordi jeg skal være lat, men fordi læreryrket er så stort at jeg ikke har kontroll over alt). Det første året er det meninga at du skal være sliten, du skal tråkke feil, gråte litt på pauserommet og rive deg i håret av alle tingene som ikke var som du trodde de var, etter å ha sittet fire år på en skolebenk og "lært om skolen". Når jeg kommer på jobb nå, har jeg allerede et år på baken, og jeg har vært gjennom mye før... Men jeg er fremdeles fersk. Kjempefersk. Nesten rykende varm. Men ikke "nyutdanna". Skummelt.

Mammaen min har kjøpt en presang til meg. "Begynne på nytt skoleår"-gave. En mummikopp som hun mente at jeg burde ha med meg på jobb og drikke kaffen min i. Mulig jeg hadde blitt fryktelig glad av å drikke av mummikopp på jobb, men den skal få bli igjen hjemme, for den har det sikkert mye bedre her, sammen med de andre mummikoppene :D



Dette er nok meg om en ukes tid. Med trynet ned i jorda med forstørrelsesglass for å lete etter insekter som man kan ha på glass og studere nøyere inne i klasserommet og kanskje til og med finne ut hva det lille krypet man har funnet heter :)

(Og forresten, tittelen er ikke skrivefeil, men henta fra sangen Pärlor av Kent. Pärlor finner du på albumet Vapen & Ammunition, og hvis du ikke har Kent-album, men vil kjøpe et, så anbefaler jeg dette. Go' låter tvers igjennom! Og når jeg er i gang så kan jeg jo lufte for verden at jeg ønsker meg Kent-boksen til bursdagen min! :) Juhu!)

Ingen kommentarer: