onsdag 30. september 2009

Tallin



Det er høstferie i denne kanten av landet. Kollegaene mine og jeg tok turen til Tallin for å fylle på energilageret igjen. Vi tuslet gatelangs og var innom mange små kaféer. Tror ikke jeg har vært i noen by som har flere søte kaféer på rad, som Tallin har. Eller kanskje jeg plutselig har begynt å titte etter de og :) I all fall anbefaler jeg alle et besøk til Estlands hovedstad :)

Mens vi var i Tallin var det 15 år siden Estonia-ulykken, og på vei til og fra gamlebyen til hotellet vårt gikk vi forbi minnemonumentet for de 852 menneskene som omkom i ulykken. Jeg var 10 år da ulykken skjedde og sånne store ulykker er sterke saker for et barn og jeg husker det veldig godt. En kveld da vi gikk sent hjem var det minnemarkering med hundrevis av lys og bakgrunnsmusikk. Gjorde et veldig inntrykk.



I dag skal jeg bare ta livet med ro og prøve å få orden i skittenstøykurven. Kos dere med høstferie, dere som har det :)

Ingen kommentarer: