Bare hør:
Eleven kan presentere viktige temaer i noen sentrale norske samtidstekster.
Eleven kan samtale om hvordan språk endrer form og status over tid.
Eleven kan sammenligne bruk av ironi i norsk og eget morsmål.
Eleven kan identifisere ulike ordklasser og kan beskrive funksjonene til disse ordklassene.
Eleven kan samtale om sentrale kommunikasjonsstrategier.
Papirarbeid. Skjønner dere hvorfor man bli oppgitt eller??? Da finnes det papirarbeid som er mye mer ålreit. I går skreiv elevene mine bøker (noen bare tegna og noen skrev og tegna).
TEDDY OG BOK
A
NORTEDDY
LESTEIBOKA
SKJEDDE DET
RARTNORTEDD
YJIKPÅDOBLÆJ
BOKABOTE.
OGNORTETTY
KOMTILBKEVAR
BOKABOTE
OGTETTYBLE
VELDILESEJ
TETTYMO
TELØPE.
SÅKÅMMAMMA
OGHENESA
NFORTEDDY.
Må litt tankearbeid til for å tyde det, men det er i all fall morsomt tankearbeid :) Oversettelsen er sånn:
Teddy og boka
Når Teddy leste ei bok, skjedde det noe rart. Når Teddy gikk på do blei boka borte.
Og når Teddy kom tilbake var boka borte og Teddy ble veldig lei seg. Teddy måtte løpe.Så kom mamma og henne sang for Teddy.
1 kommentar:
Mener de at 6-åringer skal kunne de målene du siterer??
Herlighet, jeg har jo 12-åringer som ikke kan det der, jo!
Legg inn en kommentar