tirsdag 6. januar 2009

Nytt år

Å komme tilbake fra ferien var som å leve i en film fra Hollywood hvor læreren kommer til skolen og alle barna kommer løpende i mot og klemmer henne samtidig. Og etter hjertlige velkomsten er det en liten ring rundt læreren og alle barna snakker i munnen på hverandre fordi alle har så mye de vil fortelle. Og når de kommer inn i klasserommet (etter å stått i kø for å håndhilse på læreren i døren) husker de ikke lenger hvor plassen dems er og de fniser og ler.

Og sånn fortsatte de omtrent hele dagen. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har hatt en roligere mandag noen gang. Og jeg som hadde inbilt meg at 2 uker med mye sukker, lite rutiner og seine kvelder skulle gjøre dem ute av fokus, jeg tok fullstendig feil. Etter en liten runde med oppsummering av feriens festligheter (de fikk si en ting hver) og en liten dramatisering av hvordan jeg oppfatter dem når de får "maur i rompa" og enda litt mer fnising, jobba de masse!

Hehe, dette ble nesten et skryteinnlegg, men jeg er fryktelig stolt og da! :) Skal være sånn noen ganger, skal det ikke? En dag da alt går over alle forventninger!?

Ingen kommentarer: