torsdag 22. januar 2009

"Min musikksmak"

Nå har vi begynt med et nytt tema i musikktimene, nemlig "Min musikksmak". Egentlig står det på programmet etter vinterferien, men når man har de små må man ta de impulsene som kommer når de kommer. Og i går hadde en gutt i gruppa mi med seg en cd med Michael Jackson og vi bare måååååtte høre på Thriller, kan vi det, vær så snill, den er sååå kul altså, så alle sammen må høre, kan vi høre i ringen, vær så snill! Det er sånne skumle stemmer og sånn i den! Kan vi høre med en gang? Og vi hørte vi. Og vi dansa litt. Og så fikk gutten fortelle om hvorfor han liker Michael Jackson og hvorfor Thriller er så mye kulere enn alle de andre sangene.

I dag var det en annen gutt som hadde med seg cd - AF1. Og for de uvitende, så er AF1 et program som gikk på NRK1 på lørdagskveldene etter barne-tv like før jul. Handler om noen barn/ungdommer som driver med hiphop og rapping. Det var veldig kult og dagen endte meg at læreren (meg altså) lå på gulvet og tok breakemoves med kidza. Jadda! Det verste var at de lo av meg og synes at jeg var skikkelig dårlig - er det ikke meninga at de skal synes at jeg er best i alt!? :p



Barne-tv er tøffere enn deg.
Her og nå så knuser jeg deg!

Det er veldig spennende å høre hva de har med seg. Til nå har det jo egentlig vært jeg som har bestemt det meste av undervisningen.

Ingen kommentarer: