mandag 2. februar 2009

Wall-E og Charlotte Isabel Hansen

Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har hørt at Wall-E er tidenes søteste Pixar-film. Så jeg begynte å tro at det var noe i det og snakka litt med elevene mine om det. Og joda, den var fin den, og vi avtalte at vi skulle se den når den kom på dvd som en eller annen belønning (vi ser jo aldri film bare for å se på film!?). Like etter jul hadde halve klassen fått Wall-E under juletreet og resten av halvparten hadde ikke peiling på hva Wall-E handla om. Enda en grunn til å se den, for det ble et skille mellom de som hadde sett og de som ikke hadde sett den.

Og vi så den. Wall-E er en robot som skal redde verden fra forsøpling. Kort fortalt. Og jeg ble sååå skuffa! Ok, Wall-E figuren er søt han, men så sykt kjedelig det var. Det tok jo halve filmen før noen sa noe. Og ikke er historien særlig god heller, synes jeg.



Og enda ser jeg i blogger at folk har sett Wall-E og skryter den opp i skyene. Jeje, vi er vel bare forskjellige.

Annen annen ting jeg hadde hørt mye bra om er Tore Renbergs nye bok, Charlotte Isabel Hansen. Og i motsetning til Wall-E-filem, så toppa den forventningene helt. Det er den tredje boka om Jarle Klepp fra Stavanger, og den handler om Jarle som har blitt 25 år og plutselig far til en 7-åringen. Vil ikke røpe for mye av historien, men det er en veldig fin bok som traff meg godt. Kanskje fordi jeg er straks 25 år og jobber med 6- og 7-åringer :)



(Bildet er hentet fra hjemmesiden til Tore Renberg).

I dag er jeg syk. Kjedelig å være sengeliggende. Og hvis du er sengeliggende du og, så anbefaler jeg deg ikke å se Wall-E, men heller få noen til å kjøpe Charlotte Isabel Hansen til deg og komme på besøk, lage te til deg og stikke igjen like raskt! :p

6 kommentarer:

Stine sa...

Ååå... jeg gleder meg SÅ til å lese den boka! Så mye at jeg ikke klarer lese den jeg leser nå :P

Gøril sa...

Da kan du få den på lørdag :)

Stine sa...

Ja! Hurra! :D
Også nå som jeg akkurat har kommet i gang med menn som hater kvinner... ;)

Ingunn sa...

Pff.. jeg gleder meg også til å lese boka. Men jeg synes Wall-E var en fin film. Basta.

Gøril sa...

Stine: Åh, da må du jo bare fortsette med den triologien. Charlotte Isabel Hansen går ingen steder! :) Det er en ganske rolig og feel good bok, selv om det er en dannelsereise og hele pakka. Borte, hjemme, borte - utvikling og hele pakka! Men les Stieg Larsson.

Og Ingunn: Jeg kan nevne tusen filmer som var artigere enn Wall-E altså. Si en du synes var dårligere da? :)

Ingunn sa...

Happy feet for eksempel. den var mye dårligere.