tirsdag 21. juli 2009

En regnværsdag i juli

Etter tre uker i "sydligere strøk" har jeg kommet meg tilbake til det gode, gamle Norge. Og etter tre uker med strålende sol hver eneste dag, så gjorde det ingenting med en regnværsdag. Det var faktisk litt deilig. Vi kan sutre så mye vi vil om høsten og vinteren, men hadde det ikke vært for de kjølige årstidene, hadde vi ikke vært så glade i den herlige sommeren.

Jeg valgte i all fall å kose meg mens regnet sildret ned i strie strømmer...

Elsk på GET-boksen som tar opp Criminal minds mens jeg er på ferie! :D Hadde 6 nye episoder som lå og venta på meg!


Så fikk jeg lurt med meg mammaen min på Plantasjen for å shoppe litt blomster til uteplassen. Den store hortensiaen jeg fikk av elever med foreldre har dessverre lidd "det-var-altfor-varmt-den-første-uka-du-var-borte"-døden hos min bror *hihi*.
Ingen regnværsdag uten litt baking. Rabarbramuffinsene til Pickles står på menyen.

Fine tråder etter at stilkene er skrella.


Muffins som straks er klare for en tur inn i ovnen.




Det blir tid til en kaffetår mens muffensene steker. (Bordet koppen står på et forresten under alvorlig oppussing. Mer om det i neste innlegg!)
Og litt planlegging av lappeteppet blir det også. Har hekla enda flere ruter nå, og mangler i overkant av 20 :D

Og til middag ble det fiskepudding i hvit saus med erter og karri. Det er så godt med norsk husmannskost når man har levd stort sett på resturantbesøk hvor de serverer pasta, pizza, pasta, pizza, pasta, pizza...
Senere på kvelden dro jeg til ei venninne og så på film. Var egentlig en skikkelig bra dag :)
Og har jeg sagt at jeg ønsker meg nytt kamera til bursdagen min?! :)

2 kommentarer:

Mia-mia sa...

åååå! De muffinsene så utrolig gode ut!

Makrellskyer sa...

Det er bare til å prøve dem :) Er ikke sant at det er for sent å bruke rabarbraen nå ;)