søndag 18. oktober 2009

Innan mörkret faller

I dag har jeg ryddet bort sommeren i makrellheimen. Shortser og sommerkjoler er byttet ut med ullundertøy, utemøblene er trygt plassert i kjelleren og den ene rosebusken som er igjen etter at sommersola (og regnet) har herja, har jeg plassert lunt i et hjørne av verandaen.


Da de blomsterpottene som ikke tåler frost ble flyttet inn, kom jeg plutselig på at jeg har sett en reklame hvor det var brukt en hollandsk potte som redskapbeholder. Og jeg har jo min egen hollandske potte som jeg arvet etter mormor. Så i kveld testet jeg ut idéen (til reklamefolka) og jeg må si at jeg er mye mer fornøyd nå, enn det jeg var med den industrielle beholderen fra IKEA. Jeg har ingen før-bilder, men her kommer det noen etter-bilder :)




(Sleiva som jeg lagde til mormor på sløyen i 5. klasse. Jeg var heldig og fikk arve den og;))

Og apropos IKEA, i dag har jeg småtitta litt på julesidene deres. Og en dag før desember skal jeg ta meg en tur og hente med meg en lysslynge hjem. De er så stemningsfulle. Ta en titt på siden her.

Har fått tid til å strikke litt i all ryddinga og. Det er Vest eller kjole fra Myk start. Jeg strikker str 3-6 mnd, men synes den ser mye større ut. Og dessuten skal jeg etter oppskriften straks avslutte med en hvit kant. Men i forhold til bildene i boken og magefølelsen min kommer det til å bli "bar-mage-vest" om jeg gjør det. Hva tror dere?

4 kommentarer:

FrøkenGal sa...

Så fint det ble med den beholderen på kjøkkenet..
Vi har to sånne indistruelle fra ikea :p

Karoline sa...

Strikk til den kjennes "riktig" du - det er mye feil i den boka, hvertfall den utgaven vi har på jobben.

Jeg har fått vite at det er ny baby på gang i familien her også, så nå har jeg unnskyldning til å strikke babytøy igjen jeg også :D

Ingunn sa...

Må bare advare om at det blir fort tomt for de fineste juletingene på IKEA. Innen desember er det meste borte.

Unknown sa...

Hei på deg
Din grandtante Randi på Jæren har en trearmet stålampe som hun vil at du skal få! Lampa har en forhistorie fra Ombo.
Du får ringe bestemor og høre mer om den saken.