tirsdag 12. januar 2010

Hugin og Munin




Mamma fikk Terri Shea sin bok om selbuvotter til jul. Av meg ja. Og jeg hadde kjøpt garn til både henne og meg, så 1. juledag var jeg klar med pinnene. Strikket hele den høyre votten (uten tommel) den dagen, mens resten har jeg brukt litt tid på. En maske nå og da. I boka til Terri er disse fuglevottene i størrelse "barn liten". Men de passer som hånd i hanske (hoho!) til meg da jeg brukte Peer Gynt-garn som er litt tykkere enn garnet som står i oppskriften, og pinnestørrelse 3,5 i stedet for 2.

Hugin og Munin er forresten guden Odin sine to ravner og betyr minne og tanker.

4 kommentarer:

Frk. UR sa...

Kjempe fine! Jeg gleder meg veldig til å lære meg å strikke sånne fine votter altså :)

Marthe sa...

Guri, så flink du er!! Jeg kunne bare drømt om å få til noe sånt. Kjempeflotte var de! Husker jeg tegnet Hugin ig Munin da jeg gikk på tegning, form, farge på videregående. De henger i trappa hjemme hos mamma og pappa;)

Ha en flott dag!

Makrellskyer sa...

Tusen takk! :)

Una: Du får kjøpe pinner og garn og så setter vi i gang! Har noen ålreite oppskrifter, tror jeg!

Marthe: Det er mye enklere enn det ser ut som. Eneste som kan være trøblete er tomlene. Bare til å begynne og øve! ;) Du får spørre Karoline om litt hjelp...

Monstermønster sa...

De ble fine! Jeg fikk boka til jul, og har mønsteret på to-do-lista, synd lista er litt lang...

Du tar gode bilder, kjekt å kikke på flere av innleggene bakover.