fredag 29. januar 2010

En hverdagshistorie

I dag snakket vi i klassen om at det er vinterferie om ikke så altfor lenge. (Vi hørte på en julesang (!), og så var det noen som sa at jul var fint, og så sa en annen at hun skulle snart til Syden og håpa at det snart ble vinterferie).

- Hva skal du i vinterferien da?, var det ei jente som spurte meg.
- Hmmm, jeg skal være hjemme, jeg! Slappe av, kose meg og være med vennene mine og familien min.
- Åh... Du skal ikke reise på en hytte og spise gourmetmiddag da?
- Hehe, gourmetmiddag på en hytte?
- Ja, på fjellet! Det synes jeg du skal! Mamma og pappa gjorde det en gang...
- Å, ja... Det hørtes koselig ut!
- Ja, og vet du hva det aller beste er?!
- Nei?
- Det er dekning der, så du kan ringe til alle dem som du savner...

Det er bra å være på jobb for tiden, og elevene blir finere og finere for hver dag som går. Greit nok at de er søte når de er små, og de er jo fremdeles små, men samtalene tar seg til nye nivåer, ting går mer på skinner og ... det er så gøy i klassen vår!

Ellers skjer det store ting i Makrellfamilien og jeg strikker så pinnene ryker... :)

Ingen kommentarer: