torsdag 6. november 2008

snaaart helg

Helga kommer ikke for tidlig. I dag er jeg kjempesliten og måtte stikke hjem fra jobb før jeg var ferdig med alt arbeidet. Det ligger her og venter på meg nå (føre inn no kartleggingsresultater og tegne et sosialt klassekart), men først skal jeg ligge her litt og lese bok. Har begynt på "Snømannen" av Jo Nesbø og den er jo skummel allerede... Også er det så deilig under teppet.

- Så fine votter du har fått! Er det bestemor som har strikka de og?
- Nei, dissa har mamma strikka til meg.
- Så flink hun er da!
- Ja, mamma er kjempeflink til å strikke. Veit du - hun elsker å strikke og hekle og sånn. Hun er så glad i å strikke at hun til og med strikker når hun egentlig skal se på at jeg turner på turn. Men hun bare sitter der med strikkepinnene sine hun, og klarer ikke å stoppe. SÅ glad i er hun i å strikke!

(Godt h*n fremdeles tror det er derfor mammaen strikker på turn....)

Ingen kommentarer: