lørdag 2. mai 2009

Lørdag

1. mai kunne ikke ha kommet på noe bedre tidspunkt i år. Eller, den kunne godt ha kommet 30. april for da var jeg sliten. Alt som ble sagt og gjort var feil og da foreldrene ikke møtte opp til de to siste konferansetimene for dagen, så ble jeg zuuur. I natt drømte jeg at jeg glemte å ta på meg bukse da jeg skulle på jobb og at jeg ble sykemeldt 100% i to uker og 50% frem til sommerferien. Jeg protesterte høylytt for jeg ville på jobb... Man vil jo ikke gi seg! Men jeg tar drømmen som et tegn på at jeg skal slappe av, så jeg har utsatt alle foreldresamtalene jeg skulle planlegge, og invitert to venninner på besøk. Vi skal gå på kafé, lage grove pizzaboller og se finalen i Det store korslaget. Heia Hanne og Haugesund! De lovte at sola snart skal titte frem igjen, så nå skal jeg ta med meg den grønne iPoden min og gå meg en tur mens jeg venter på jentene <3 <3


- Jeg skal være med tante i dag, for mamma skal på sånn konkurranse på skolen.
- Konkurranse?
- Ja, det skal jo være en sånn konkurranse etterpå...
- Hmmm, det har jeg ikke hørt noe om!?
- Jo, du ga jo ut sånn lapp til mamma sånn at hun skal komme på konkurransen.

Jeg forsto det ikke før en av de andre elevene sa:
- Jeg tror hun mener sånn konferansetime....

Ingen kommentarer: